معاون فنی و مهندسی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد گفت: رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی از تاثیرات احیای موقوفات است

امرالله فلاح‌زاده، ظهر امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در موقوفات و بقاع متبرکه اظهار داشت: استان یزد در حوزه وقف ظرفیتی مناسب و بالفعل وجود دارد که اگر در همه این بخش‌ها، نخبگان اقتصادی وارد شوند، ظرفیت بالقوه خوبی در استان خواهیم داشت .

وی بیان کرد: بالقوه کردن این ظرفیت‌ها هم می‌تواند از نظر رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی بسیار اثرگذار باشد و هم در رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار است ضمن اینکه می‌توان از ظرفیت وقف در تحقق برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد .

معاون فنی مهندسی بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده از بدو تاسیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان یزد تاکنون، اقدامات ارزشمندی با حضور افراد تاثیرگذار استان انجام شده و گام‌های مثمرثمری در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برداشته شده اشت .

فلاح‌زاده به تشریح برخی واحدهای موقوفه تجاری‌سازی شده در استان یزد با مشارکت بخش خصوصی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان یزد پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 50 واحد موقوفه در استان یزد با مشارکت بخش خصوصی تجاری‌ سازی شده است .

وی با بیان اینکه برخی زمین‌هایی که کاربری باغ داشتند، با پیشنهاد مسئولان و بخش خصوصی به خانه‌باغ تبدیل می‌شوند، بیان کرد: نخستین پروژه خانه باغ استان یزد به عنوان خانه‌باغ احسان 2، موقوفه سیدحیدر به مساحت 2 هزار مترمربع در دست اجرا است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

فلاح‌زاده اظهار امیدواری کرد: با حضور بخش خصوصی و راهبردی که در این زمینه تعریف شده، برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه ساخت و ساز در بخش‌های مختلف مسکونی، تجاری، کشاورزی و ... برای موقوفات استان انجام شود .

وی ضمن تقدیر از شهرداری و شورای شهر یزد برای همراهی و همکاری در ارائه مجوزها، اظهار امیدواری کرد: ظرفیت اقتصادی موقوفات استان یزد بتواند به زودی هم در حوزه شهری و هم در حوزه وقف تحولات چشمگیری ایجاد کند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا